שובו של ה-N900

כשעירא כתב את זהירות על ה-N900 שלכם נדתי בראשי ברחמים על חוסר המזל של הבעלים. לי הוא כבר נפל מספר פעמים ודבר לא אירע, כך שהנחתי שזו היתה נפילה מאד מיוחדת. לאחר כשבועים איבדתי את הסטיילוס והתחילה לנקר בראשי מחשבה לפנות לאותו אחד, ואולי הוא ירצה למכור / לתרום לי אותו. איפשהו שאריות הטאקט שעוד נותרו לי מנעו ממני לבקש לשדוד את הגוויה.

בנתיים הגעתי סוף סוף אל PC-Graph בחולון, ותמורת כ- 180 ש"ח קיבלתי חריטה נאה של האותיות בלוח המקשים. באותה הזדמנות גיירתי גם את ה-X201 שלי (פראייר מי שקונה בארץ נייד כאשר בחו"ל קונים בחצי המחיר).  PC-Graph גם עובדים עם שליחויות כך שלא באמת חייבים להגיע לחולון.

ואז, הגיע הצלצול לפנות בוקר. המום ואפוף התחלתי לחפש את הטלפון. נזכרתי שהשארתי אותו על על המדף בסלון גיששתי אחריו וכמובן שהפלתי אותו. הנפילה מ-160 ס"מ לא הטיבה עימו. המסך הוחשך למעט קו צבעוני שסימן את השבר. כל השאר למרבה הפלא עבד.

סרבתי לקבל את המציאות והמשכתי להשתמש בטלפון ללא מסך. לענות לשיחות היה קל. זכרתי היכן יש ללחוץ למענה. לחייג לא יכולתי. זה היה החודש החסכוני ביותר מאז שהתחלתי להשתמש בסלולר. מתישהו חדרה ההכרה לראשי שכך אי אפשר להמשיך.

משא ומתן של מספר ימים עם הכתומים הניב תנאים משופרים ו-E72 ללא תוספת תשלום. אפשר לומר שזה כמעט היפוכו של ה-N900. טלפון אמיתי. מאד תכליתי שהכל עובד בו להפליא.

בארץ הקודש, Waze יותר קלה לשימוש מ-Mappero.  הסנכרון עם funambol עובד! סוף סוף אני יכול להסתנכרן עם התאריכון של העבודה. יש פקודות קוליות – האח הידד. איכות השמיעה מצויינת. ואפילו לוח המקשים הקטן ידידותי, למעט הצבע המטופש שבחרו לאותיות באנגלית שאני בקושי רואה. מזל שזה QWERTY ואפשר רוב הזמן להקליד בלי לראות באמת את המקשים. אחד ההבדלים שמרגיז אותי לראותם הוא חיי סוללה של מספר ימים, אפילו כאשר ה-GPS מופעל. ב-N900 עם המסך הגדול יש סוללת BL-5J שקיבולה 1320mAh. ואילו ב- E72 עם המסך הקטן יותר, ומפרט החומרה הצנוע יותר בדרישותיו גילו נוקיה נדיבות והרכיבו BP-4L עם קיבולת של 1500mAh. היית מצפה שזה יהיה להיפך. ואולי זה ההבדל בן מכשיר שהוא ניסוי למכשיר עיסקי שאסור לפשל בו.

עתה משפתרתי את בעיות התקשורת שלי חזרתי אל ה-N900. באתי להתייעץ עם א' המכור לגאדג'טים ובעל ידי הזהב. 2 משפטים לאחר מכן הוא כבר דרש לקבל את הפצוע הפיני לקליניקה שלו. א' בדק ומצא שיש 2 דגמי מסכים למכשיר MP1  ו-MP2. הם אינם תואמים וטלפון עם MP2 לא יוכל לקבל MP1 ולהיפך.

א' פרק את המכשיר ומצא שצריך MP2. חיפוש ב ebay הביא אל החנות של judyhk05 הנמצאת בהונג קונג. הבעתי חשש אולם א' הניף את ידו בביטול ואמר כי הוא מכיר את המקור וסומך על אמינותו.  המסך הוזמן תמורת $55.

באותה הזדמנות גם השקעתי $4 בסט 6 סטיילוסים ממקור אחר. מי שרוצה שיחפש n900 stylus ב- ebay. אני קניתי אצל yallstock אבל באופן מוזר המחיר השתנה אצלו מאז הקנייה. אולי בהשפעת החגים הקרבים?

אתמול כשבאתי לבקר את א' הוא היה עסוק באחת מהמכונות, אולם כלאחר יד הוא שלח אותי לשולחנו לקחת את ה-N900…  איזה אושר. קצת קשה להסביר אבל אפילו שה-N900 בפירוש פחות טוב כטלפון אני מעדיף אותו. לך תדע.

לאלו שאיתרע מזלם אוכל לומר שא' טוען כי הפירוק קל יחסית. הוא ממליץ לחפש באינטרנט מדריכים כמו למשל Replacing Nokia N900 Screen LCD.

עדכון: א' מסר לי שהוא קיבל הודעה שבטעות שלחו אליו עוד מסך. המחיר $55 + משלוח בדואר. מישהו רוצה?

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה 1 בנושא שובו של ה-N900

  1. מאת מאיר‏:

    כנראה אני בר מזל, לי הוא נפל כל כך הרבה פעמים (כולל על אספלט) ויצא בלי סריטה.

    עד הפעם הבאה :-/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *