Unity, Wayland – מה באמת רוצה קנוניקל

הבלוגספירה רוחשת תגובות להכרזות האחרונות של קנוניקל לגבי החידושים הצפויים באובונטו. יש מברכים ויש מבקרים.
איש אינו מתיחס למוטיבציה העומדת מאחורי המהלך. אין בה העדפה טכנולוגית, יש בה רצון עז לבידול ומיצוי היתרונות שבו.

קנוניקל אינה ארגון צדקה. קנוניקל מנסה למצוא מודל משלה כיצד להרוויח מקוד פתוח.
עד כה מצאה קנוניקל דרכים כגון גביית כסף עבור השימוש בלוגו שלה (סימן רשום), או פרוייקטים בתשלום של התאמת לינוקס לארכיטקטורות שונות. Nvidia למשל עובדת מאד צמוד עם קנוניקל על ההתאמת הפצה לרכיב Tegra. ההפצה בת הטיפוחים של נוקייה ואינטל Meego היא במידה רבה עבודה מוזמנת בביצוע אובונטו (ואין אני ממעיט בערך העבודה שצוותים מנוקיה ואינטל מבצעים). בנוסף קיבלנו את ubuntu one וכנראה שהמוחות היצירתיים בקנוניקל ימצאו עוד ועוד דרכים.

ועדיין אין אלה מספיקים. בגזרת השרתים RH שולטת וגם המקום השני תפוס. זהו קרב מעמדת נחיתות וקשה להאמין שיחסי הכוחות ישתנו בקרוב.

מה נשאר? להרחיב את הפער מיריבך כדי ליצור מרווח שבבוא הזמן יהיה ניתן להפיק ממנו תועלת. התקנת אובונטו/ פדורה/ארצ' ,,, (מלא את החסר) קלה מאד היום ובאמת שאין שוני מהותי בן הפצות הדסקטופ המובילות.

Unity מספק סביבה גרפית מאד פשוטה לשימוש. יתכן שהיא פחות מאיימת למהגר המתחיל את צעדיו הראשונים בלינוקס. אני לא בטוח שגנום או KDE מהווים כיום מכשול למעבר, אבל שוב המטרה היא בידול.
Wayland הימור יותר גדול. אולם אם יתממש החזון והוא יאפשר הגירה קלה של משחקים ללינוקס, הרי שאובונטו תחזיק ביצת זהב שאף הפצה אחרת לא תהייה קרובה אליה. דמי המרה של משחקים, רשיונות שימוש בגרסאות מיוחדות וכו'.
ההפצות האחרות יאלצו להתמודד עם האתגר וישתרכו אחרי קנוניקל.

ועדיין יש לקנוניקל משימה של לשכנע את המשתמשים שהם בסיס כוחה להגר לסביבות העבודה החדשות. האתגר אף יותר גדול מהמשימה הטכנית. קנוניקל הוכיחה יכולות מרשימות בתחום, המזכירות את אפל.
האם כל זה יתממש? זמנים יגידו. משעמם זה לא יהיה.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *