ביבינוני, לא מהיום ולא רק בפוליטיקה

לאלו שחושבים שפרשת ביבינוני נוגעת רק לפוליטיקה ובשאר השטחים בעיתון הסיקור נקי ומהימן, הנה חומר למחשבה.
הזמן 1990 (בערך).
חברה שעשיתי עבורה פרוייקטים החליטה להנפיק. החברה קטנה וההנפקה מתרחשת רק כי הבעלים ראה שכולם מנפיקים ואפשר לעשות "מכה".
ביום ההנפקה קרא לי הבעלים (עד אז החליף עימי אולי הנהון) וביקש לתת לי המחאה אישית של 50,00 ש"ח בכדי שאקנה את מניות החברה ואחזיק אותן כפקדון. המנכ"ל שנכח בחדר נחרד והסביר לבעלים שזה מה שאני מרוויח בשנה וזה לא יראה טוב במס הכנסה. הלה נתרצה, רשם 5,000 ש"ח ושלח אותי לקנות מניות..
נהגתי בטיפשות ואפילו לא הרהרתי האם המעשה אותו אני עושה חוקי.
הבעלים רצה שההנפקה תצליח וניסה לגרום לכמה שיותר דרישה. מסתבר שהוא לא היה צריך כל כך להתאמץ. הייתה דרישת יתר לאותה מנייה וההנפקה הצליחה בגדול.

כמה שבועות אח"כ אני יושב אצל המנכ"ל. תוך כדי שיחה ידידותית שאלתי מה הסיבות להנפקה המוצלחת. החברה היתה "בסדר", אבל לא היה לה שום חזון שיתן סיבה לביקושי יתר שכאלה.
המנכל העביר לי גזיר עיתון עם כתבה אודות החברה במוסף הכלכלי. קראתי והתחלתי לצחוק. לא היה שום קשר בן הכתבה לאמת. יכולת לחשוב שלפניך חברה שבעוד שנים ספורות תהייה גדולה ממיקרוסופט ו-IBM ביחד.. הרמתי מבט שואל למנכ"ל והלה שנתן בי אמון סיפר לי כי הכתב הכלכלי של העיתון יצר עימם וקשר והבהיר ש.. או שישלמו ויהיה סיקור טוב, או שלא ישלמו ואז זה לא יסתכם רק בהתעלמות אלא בסיקור שלילי שיקבור את ההנפקה. התשלום התבטא בקניית שטחי פרסום בעיתון. מאחר והחברה לא יצרה שום דבר שראוי לפרסם בעיתון, היא פרסמה דף של תודות מאליפות למנפיקים ולרוכשי המניות.
זה היה לפני שנים רבות וכנראה ששום דבר לא השתפר מאז.

והמניות ב-5,000 ש"ח שקיבלתי? הם נשארו בחשבוני שנים רבות. לאחר פטירת מייסד החברה החלטתי שלשווא אני שומר אותן וכבר אין מי שידרוש, ומכרתי.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *